گزنه خشک شده ای که در مقایسه با زعفران قرار گرفت

نقرس زمانی اتفاق می‌افتد که اسید اوریک در داخل و اطراف مفاصل انباشته و متبلور می‌شود و التهاب و درد آزاردهنده ایجاد می‌کند و گزنه خشک شده می تواند به از بین بردن اسید اوریک اضافی و کاهش علائم خاصی از این بیماری کمک کند و دم کردن یک فنجان چای گزنه معمولی ترین روش برای تسکین مفاصل ملتهب نقرس است.
عفونت های دستگاه ادراری
همراه با ویتامین C و زغال اخته، نوشیدن چای گزنه می تواند با کاهش التهاب مثانه یا مجرای ادرار به درمان عفونت مثانه کمک کند.
مطالعات نشان می دهد که گزنه به کاهش بزرگ شدن پروستات در افراد مبتلا به BPH با تغییر سطح هورمون یا تعامل با سلول های پروستات و کاهش سایر علائم کمک می کند.

گزنه خشک شده
از آنجایی که گزنه حاوی سیلیس و سایر مواد معدنی مورد نیاز برای تولید ناخن است، نوشیدن یک فنجان چای گزنه هر روز ممکن است رشد سالم ناخن را تشویق کند.

چای گزنه به دلیل اثرات مغذی و ضد التهابی که دارد یک زیبا کننده طبیعی پوست و مو است.
ثابت شده است که به پاکسازی آکنه و اگزما کمک می کند، همچنین باعث تحریک موهای ضخیم تر، درخشان تر و رشد موهای جدید می شود.
گردش خون پوست سر را تقویت می کند که باعث رشد مو می شود.
برای سلامت زنان مفید است
مواد معدنی و شیمیایی گزنه به ویژه برای زنان در تمام مراحل زندگی مفید است و گزنه می تواند سلامت عمومی دستگاه تناسلی زنان را بهبود بخشد و اغلب در ترکیبات سندرم پس از قاعدگی، باروری و یائسگی گنجانده می شود.
گزنه می تواند به خستگی ناشی از کمبود آهن به دلیل چرخه قاعدگی سنگین و بارداری کمک کند و این می تواند به مادران شیرده کمک کند تا با تامین مواد مغذی اضافی در دوران بارداری و شیردهی، شیر مادر خود را افزایش دهند.