پیر زنی با خوردن زعفران اصل قائنات چروک صورتش از بین رفت

زعفران اصل قائنات در هر 100 گرم حاوی مواد مغذی زیر است.

کلسیم – 111 میلی گرم
آهن – 11.1 میلی گرم
پتاسیم – 1724 میلی گرم
ویتامین ها و مواد معدنی (میزان مورد نیاز روزانه)

آهن – 61٪
ویتامین C- 134٪
فواید زعفران برای سلامتی
زعفران عطری قوی و رنگ زیبایی دارد. آیورودا زعفران را به عنوان یک آرام بخش و خلط آور طبیعی جشن می گیرد. این منبع غنی از آنتی اکسیدان ها با فواید سلامتی متعدد است.

علاوه بر این، زعفران نقش حیاتی در درمان آسم دارد. این یک عامل قاعدگی و آپوپتوژن است. بنابراین گنجاندن تقویت‌کننده‌های طبیعی ایمنی مانند زعفران در رژیم غذایی روزانه‌تان ممکن است کمک کند. زعفران انباری از خواص ضد عفونی کنندگی، معرق و مقوی است.

در زمان های قدیم، مردم از زعفران در مواد افیونی به عنوان مسکن یا مسکن استفاده می کردند. مطالعات نشان می دهد که زعفران خلق و خو را بالا می برد و با استرس اکسیداتیو مبارزه می کند. زعفران به طور کلی برای مصرف در تمام سنین در دوزهای تجویز شده بی خطر است.

زعفران

زعفران حاوی رنگدانه های زیر است:

کروسین
کروستین
پیکروکوسین
سافرانال
فواید و کاربردهای زعفران به دلیل وجود این ترکیبات برجسته است.

کاروتنوئیدهایی مانند کروسین و کروستین مسئول رنگ قرمز زعفران هستند. خاصیت ضد افسردگی دارند. مطالعات نشان می دهد که آنها همچنین از سلول های مغز در برابر آسیب های پیشرونده محافظت می کنند، التهاب را بهبود می بخشند، اشتها را کاهش می دهند و به کاهش وزن کمک می کنند.

کامپفرول موجود در گلبرگ های گل زعفران دارای چندین فواید برای سلامتی است. به عنوان مثال، التهاب را کاهش می دهد، خواص ضد سرطانی دارد و به عنوان یک ضد افسردگی عمل می کند.

در نهایت سافرانال به عطر و طعم متمایز زعفران کمک می کند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که به بهبود حافظه و توانایی یادگیری شما کمک می کند و خلق و خوی شما را بهبود می بخشد. همچنین از سلول های مغز شما در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند.