همه چیز در رابطه با استفاده غیرمجاز از آبپاش قطره ای فاش شد

برای آبیاری مزارع خود شما می توانید از 2 روش استفاده کنید که یکی از این روشها آبیاری قطره ای می باشد که توسط آبپاش قطره ای صورت می گیرد و روش دیگر هم آبیاری بارانی می باشد، در ادامه شما را با روش آبیاری بارانی برای باغ هایتان آشنا خواهیم کرد و اطلاعاتی از این روش را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

آبیاری بارانی روشی است که در آن آب به هوا پاشیده می شود و این آب به صورت باران مصنوعی روی سطح زمین می ریزد. پاشش آب با فشار به نازل ها یا سوراخ های کوچک انجام می شود، فشار آب نیز توسط پمپ به دست می آید.

از آنجایی که باران مصنوعی به آرامی انجام می شود نه آب در جایی جمع می شود و نه خاک مدفون می شود، به همین دلیل صحیح ترین نسبت زمین و هوا حفظ می شود و بذرها نیز به سرعت جوانه می زنند.

این یک روش بسیار محبوب است که با آن می توان حدود 30.50 درصد آب را ذخیره کرد، در حدود هفت هزار هکتار از اراضی کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

این روش در خاک های شنی، زمین های مرتفع- پست و جاهایی که آب کمتری در دسترس است استفاده می شود، از این طریق می توان در گندم، پنبه، بادام زمینی، تنباکو و سایر محصولات آبیاری انجام داد، با آبیاری از این طریق هزینه های نگهداری گیاهان کمتر و بیماری ها نیز کمتر می شود.

اجزای اصلی سیستم آبیاری بارانی: در سیستم آبیاری بارانی قطعات اصلی پمپ، لوله اصلی، لوله جانبی، لوله بالابر آب و آبپاش می باشد.

 

روش کار سیستم آبیاری بارانی:

در آبیاری بارانی، آب داخل شیلنگ با پمپ با فشار ارسال می شود که به این دلیل محصول با اسپری پاشیده می شود، لوله اصلی به لوله های جانبی متصل می شود، شیلنگ بالابر آب به لوله های جانبی متصل می شود.

لوله بالابر آب که به آن لوله رایزر می گویند طول آن به طول محصول بستگی دارد زیرا لوله رایزر همیشه باید بالاتر از ارتفاع محصول نگه داشته شود.

به طور کلی باید با حداکثر طول میوه برابر باشد، سرهای آبپاش چرخان هستند که به لوله بالابر آب متصل می شوند.

آبپاش ها آب را در تمام سطح زمین یعنی روی محصول می پاشند، آب در اثر فشار در مسافت طولانی پاشیده می شود که به همین دلیل آبیاری انجام می شود.

در این روش از واحد پمپ، رنو چاترا، خط اصلی مانومتر، خط فرعی، پیچ تنظیم کننده فشار، خط رایزر، سر آبپاش و پیچ انتهایی استفاده می شود.