ظرف یکبارمصرف و ظروف پلاستیکی که باعث جدایی زوجی شد

اگرچه مطالب زیادی در مورد ایمنی پلاستیک، تخلیه و کاربردهای بالینی نوشته شده است، تحقیقات کمی در مورد استفاده مصرف کنندگان از بسته بندی مواد غذایی ظرف یکبار مصرف میوه یافت می شود. بررسی اخیر  تأیید کرد که مصرف کنندگان از نیاز به اجتناب یا کاهش استفاده از مواد بسته بندی پلاستیکی آگاه و مطلع هستند.

با این حال، این همیشه در عمل امکان پذیر نیست، زیرا استفاده از پلاستیک برای بسته بندی افزایش یافته است، و برنامه های مختلف بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی و اصلاحات پلیمری توسعه یافته است.

نگرانی هایی در مورد ایمنی بسته بندی های تولیدی ظروف پلاستیکی گزارش شده است، زیرا بسته بندی ها و ظروف پلاستیکی مواد غذایی و نوشیدنی – که در این مطالعه به عنوان بسته بندی پلاستیکی مواد غذایی از آن یاد می شود – با مواد غذایی موجود در آنها تعامل دارند. انواع و مقادیر مختلف مواد شیمیایی با خواص استروژنی از بسته بندی به محصولات موجود در آن مهاجرت می کنند .

این مواد شیمیایی شامل بیسفنول A (BPA) و جایگزین های BPA است که مورد دوم هنوز به طور فشرده مورد مطالعه قرار نگرفته است . به گفته کاسونگا  تولیدکنندگان در سطح جهانی از ذکر این مواد شیمیایی در فهرست ترکیبات شیمیایی خود کوتاهی می‌کنند.

با این حال، برخی از پلیمرها به صورت جهانی و داوطلبانه در آفریقای جنوبی با کدهای شناسایی جدیدترین وسایل پلاستیکی اشپزخانه نشان داده می شوند، اگرچه این کدها ایمنی محصول را نشان نمی دهند . بطری پلاستیکی علاوه بر این، ارزیابی خطر موجود در رابطه با مواد شیمیایی بسته بندی پلاستیکی به طور کامل و کافی از سلامت عمومی محافظت نمی کند.

  • منابع:
    1. Assessing Knowledge and Use Practices of Plastic Food Packaging among Young Adults in South Africa: Concerns about Chemicals and Health

  • تبلیغات: 
    1. زیر انداز می تواند مشکلات بی خوابی شما را از بین ببرد
    2. بلند کردن مژه در ده روز با محصولاتی از دل طبیعت!
    3. کارآفرین جوانی که به کارکنانش مازراتی هدیه داد!!!
    4. چرا نمی توانیم در مدرسه سویشرت بپوشیم؟