سیم خاردار در مشهد به گردن نوزاد 7روزه گرفت

سیم خاردار یکی از مهم ترین اختراعات دوران مدرن است، در حین تماشای تلویزیون برایم جالب بود که چقدر سیم خاردار در گزارش های خبری مربوط به مناطق بحرانی ظاهر می شود.

شما نمی توانستید از آن فرار کنید: آنجا بود، در هر جنگ و هر تظاهرات،  هر جا که مهاجران یا تروریست های مظنون ظاهر می شدند، آنها را پشت سیم خاردار نگه می داشتند.

وقتی تصمیم گرفتم تاریخچه سیم خاردار در مشهد را با جزئیات بیشتری بررسی کنم، متوجه شدم که از ابتدا اینگونه بوده است.

سیم خاردار همیشه برای جداسازی موجودات زنده، ابتدا حیوانات و بعداً انسان ها استفاده می شده است.

این چیزی است که غرب وحشی را رام کرد. سپس با ایفای نقش وحشتناک در جنگ جهانی اول وارد صحنه جهانی شد.

امروز به عنوان ابزاری برای آپارتاید اقتصادی عمل می‌کند و انسان‌ها را به افرادی که ممکن است وارد شوند و کسانی که در خارج مانده‌اند، جدا می‌کند.

آغاز فروتنانه سیم خاردارسیم خاردار را فقط می‌توان در ایالات متحده اختراع کرد. هیچ جای دیگری نیاز به مواد شمشیربازی ارزان آنقدر زیاد و قانع کننده نبود. مهاجرت مهاجران به غرب در اواسط قرن نوزدهم با رکود مواجه شد.

دلیل اصلی این امر به همان اندازه بی اهمیت و اساسی بود: بسیاری از کشاورزان مشتاق تا زمانی که نمی دانستند چگونه می توانند زمین خود را برای محافظت از محصولات خود حصار بکشند، حاضر به امتحان شانس خود نبودند.

تمام کمک های طبیعی که کشاورزان به طور سنتی برای حصارکشی استفاده می کردند، مانند سنگ و چوب، در چمنزارهای غرب میانه وجود نداشت. بدون حصارکشی، ثمره کار آنها در معرض تهدید دائمی بود.

هر گله گاو یا گاومیش در حال عبور می تواند غلات در حال رشد را زیر پا بگذارد یا آن را ببلعد.

از سال 1870 تا 1878، روزنامه ها و مجلات در غرب میانه بیش از هر موضوع سیاسی، اقتصادی یا اجتماعی دیگری به موضوع حصارکشی توجه کردند. این فاش کننده است.

جنگ داخلی آمریکا به تازگی پایان یافته بود و کشور در یک بحران مالی بزرگ غرق شده بود. اما همه اینها برای کسانی که مشتاق حصار کشی مقرون به صرفه بودند بی ربط بود.

برای این کشاورزان، اختراع سیم خاردار مانند مانا از بهشت ​​بود. تا سال 1873، مردم برای مدتی برای چنین معجزه ای امیدوار بودند و دعا می کردند.