سفید کنندها بر پایه کلر است

سفید کننده بر پایه کلر است مانند هیپوکلریت کلسیم وایتکس برای خشکاندن درخت و غیر کلر (بر پایه پراکسیداز).

عمل سفید کننده از طریق اکسیداسیون یا احیا صورت می گیرد. سفید کننده های کلر از طریق اکسیداسیون عمل می کنند. آنها پیوند شیمیایی کروموفور (بخش رنگدانه رنگدانه) را می شکنند و آن را با نور غیر واکنش نشان می دهند. کاهش پیوندهای دوگانه را به پیوندهای منفرد تبدیل می کند و دوباره آنها را نسبت به نور مرئی غیر فعال می کند.

یکی دیگر از ویژگی های جالب و مفید وایتکس اسید است یا باز به خواص ضد میکروبی (ضدعفونی کننده) آنها مربوط می شود. زمستان و همکاران مشاهده کردند که سفید کننده ها با دناتوره کردن (بازکردن) پروتئین های باکتریایی ضدعفونی می شوند و باعث می شوند که آنها به هم چسبیده و بی فایده شوند. این همان واکنش پختن تخم مرغ است. به همین ترتیب، تخم مرغ را نمی توان نپخته کرد.

سفید کننده، همانطور که بعداً در اینجا استفاده شد، به وام خود اشتغالی بانک کشاورزی معمولی خانگی اشاره دارد. سفید کننده حاوی 3 تا 8 درصد هیپوکلریت سدیم است. هیدروکسید سدیم برای تجزیه آهسته اضافه می شود. انواع صنعتی و غلیظ سفید کننده وجود دارد که برای تمیز کردن تجهیزات و تصفیه منابع آب استفاده می شود واکس کاپشن چرم که در اینجا پوشش داده نمی شود. برای نگرانی‌ها و مواجهه‌ها، به  (برگ داده‌های ایمنی مواد) مراجعه کنید.

  • منابع:
    1. Bleach Toxicity

  • تبلیغات: 
    1. دوخت کت شلوار دامادی با حوله
    2. تصویر اولین زن آشپز ایرانی که از گوگرد برای ترش کردن غذا استفاده کرد!
    3. راهنمای جامع انتخاب کفش مجلسی زنانه
    4. راز موفقیت در پول در آوردن را از افراد باتجربه بیاموزید