دستگاه فشار خون گلامور بدون هیچ برق و باتری کار می کند

اخیراً یک دستگاه خودکار BP با هدف تست  فشار خون ساخته شده است و این دستگاه فشار خون گلامور از گیت موج R از یک الکتروکاردیوگرام همراه با انتقال صوتی از طریق میکروفونی که روی شریان بازویی در داخل کاف BP قرار داده شده است، برای اندازه‌گیری فشار خون استفاده می‌کند.

هدف از مطالعه حاضر ارزیابی دقت این دستگاه فشار خون خودکار جدید در حالت استراحت، حین ورزش و ریکاوری است و این اندازه‌گیری‌های خودکار با اندازه‌گیری دستی فشار خون که به عنوان استاندارد مرجع عمل می‌کردند، مقایسه شد و ما فرض کردیم که اندازه گیری های انجام شده توسط دستگاه خودکار با اندازه گیری های مرجع متفاوت نخواهد بود.

دستگاه فشار خون گلامور
در مجموع 35 بزرگسال ظاهراً سالم (20 مرد و 15 زن) که به طور گسترده در سنین (19 تا 66 سال) متفاوت بودند مورد مطالعه قرار گرفتند (جدول 1) و با توجه به محدودیت‌هایی که در طول همه‌گیری COVID-19 ایجاد شد، هیئت بازبینی سازمانی به ما دستور داد تا از استخدام شرکت‌کنندگان پرفشاری خون خودداری کنیم، زیرا آنها در گروه «پرخطر» برای COVID-19 قرار می‌گیرند.

به این ترتیب، الزام سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) مبنی بر اینکه 10 درصد شرکت‌کنندگان باید BP ≥ 140 mmHg در حالت استراحت داشته باشند، برآورده نشد و وضعیت سلامت هر یک از شرکت کنندگان با استفاده از پرسشنامه تعیین شد و برای ارزیابی ایمنی ورزش از پرسشنامه PAR-Q + 2020 استفاده شد.

رضایت آگاهانه از همه شرکت کنندگان قبل از شرکت در مطالعه اخذ شد و این مطالعه مطابق با اعلامیه هلسینکی انجام شد و تمام مراحل توسط هیئت بررسی نهادی دانشگاه تگزاس در آستین تأیید شد.

شرکت کنندگان در دو نوبت جداگانه به فاصله حداقل 2 روز و در یک ساعت از روز وارد آزمایشگاه شدند و همه شرکت‌کنندگان در روز آزمون از مصرف کافئین، مصرف غذای بیش از 4 ساعت قبل از آزمایش، و مصرف الکل و ورزش شدید بیش از 24 ساعت قبل از آزمایش خودداری کردند و قد و وزن بدن با استفاده از مقیاس تعادل الکترونیکی (Seca #769، Vogel & Halke، هامبورگ، آلمان) اندازه‌گیری شد.