تخت بیمارستانی که باعث انتقال بیماری مشکوک در دستگاه پزشکی شد!

مطالعه ما نشان داد که بین تعداد دستگاه ساکشن پزشکی ICU/100000 نفر جمعیت و مرگ و میر ناشی از کووید-19 ارتباط مثبت و ضعیفی وجود دارد. در حالی که غیرقابل تصور است، تفسیر ما این است که مناطق با تراکم جمعیت بالا احتمالاً تعداد بیشتری تخت ICU برای پاسخگویی به نیازهای جمعیت دارند.

با این حال، مناطق پرجمعیت نیز مناطقی هستند که باعث انتشار ویروس کرونا می شوند و در نهایت تعداد مرگ و میر بیشتری را به همراه دارند. بنابراین، ارتباط مثبت کشف شده احتمالاً تحت تأثیر اندازه جمعیت به عنوان یک متغیر اصلاح کننده است. علاوه بر این، بیماران مبتلا به COVID-19 که در ICU بستری شده‌اند در شرایط بحرانی‌تری هستند و در مقایسه با بیمارانی که در سایر مکان‌های بیمارستانی هستند، به درمان‌های حمایتی شدید مانند تهویه مکانیکی نیاز بیشتری دارند.

با این حال، یافته های ما در مورد کشورهای کم درآمد که نرخ مرگ و میر ناشی از کووید-19 گزارش شده پایینی دارند، علیرغم داشتن تعداد تخت های ICU، ACB و HB کمتر به ازای هر 100000 نفر جمعیت در مقایسه با کشورهای با درآمد بالا، قابل بحث است.تخت

دسترسی بیمار به مراقبت بستگی به عوامل فردی دارد، و همچنین نوع سیستم مراقبت های بهداشتی مورد استفاده در کشورشان. در حالی که بیماران در یک سیستم مراقبت های بهداشتی دولتی هزینه خدمات مراقبت های بهداشتی را توسط دولتشان پرداخت می کنند، افرادی که در یک کشور دارای سیستم مراقبت های بهداشتی مختلط یا خصوصی هستند ممکن است به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه خدمات کمتر به دنبال مراقبت باشند.

ادبیات قبلی نشان داده است کسانی که بیمه درمانی دارند بیشتر به دنبال مراقبت هستند، با درآمد به عنوان یک عامل تعیین کننده مهم در تصمیم گیری برای درمان، که به این معنی است که کسانی که بیمه درآمد کافی ندارند بیشتر به دنبال مراقبت هستند.

نرخ پایین مرگ و میر گزارش شده برای بیماران COVID-19 در مناطق کم درآمد ممکن است به این دلیل باشد که این بیماران به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه مراقبت به بیمارستان ها سفر نمی کنند و در نتیجه باعث می شود بیماران شدیداً بیمار در خانه بمیرند تا در بیمارستان، که هم مورد و هم مرگ و میر آنها را به دلیل کووید-19 تأیید می کند. برای سفر به بیمارستان و با وجود مراقبت با کیفیت بالا، متأسفانه در بیمارستان تسلیم COVID-19 شوید.