اسباب بازی ماشین فراری که اعتماد به نفس کودک را تقویت میکند!

اگر به دنبال خرید اسباب بازی ماشین فراری برای کودک زندگی خود هستید، چرا آن اسباب‌بازی را با توانایی‌ها و علایق او مطابقت ندهید؟

چه به دنبال اسباب‌بازی برای نوزاد، کودک نوپا، پیش‌دبستانی یا کودک مدرسه‌ای هستید، قبل از خرید، این راهنما را بررسی کنید تا اسباب‌بازی‌هایی را پیدا کنید که به بهترین وجه با مرحله رشد آنها مطابقت دارند.

در سه ماه اول، کودک شما نمی تواند کاری بیش از مشاهده محیط اطراف خود انجام دهد. از آنجایی که دید آن‌ها هنوز تار است، اقلام روشن و با طرح‌های جسورانه را بهتر می‌بینند.

اسباب بازی

دکتر نورا نیوکمب، روانشناس رشد در دانشگاه تمپل فیلادلفیا و رئیس بخش بین المللی ذهن، مغز و آموزش می گوید: «اسباب بازی ها نباید سیاه و سفید باشند تا زمانی که رنگ ها با یکدیگر متضاد باشند.

همانطور که کودک شما رشد می کند، از اسباب بازی هایی لذت می برد که حواس دیگر او را نیز درگیر می کند.

بسیاری از اسباب‌بازی‌هایی که اکنون به آن‌ها نیاز دارند برای ارتقای تعامل به روش‌های مختلف طراحی شده‌اند: ممکن است جیر جیر بزنند یا صدای چروک ایجاد کنند، بافتی نازک داشته باشند یا نرم و نوازش شوند.

نوزادان به اسباب بازی های دهان تمایل دارند و اسباب بازی های بافت دار می توانند به تسکین درد دندان درآوردن کمک کنند.

دکتر رابین گودمن، روانشناس بالینی مستقر در شهر نیویورک، می گوید: “کودک شما مجذوب علت و معلول است و از هر اسباب بازی که به اعمال آنها پاسخ می دهد و از مهارت های حرکتی تازه کسب شده او استفاده می کند، لذت می برد.”

کوچولوها عاشق اسباب بازی هایی هستند که به آنها اجازه می دهد با چکش به توپ ضربه بزنند یا اسباب بازی هایی که باعث پخش موسیقی یا ظاهر شدن شخصیت ها می شوند.

برخی از اسباب‌بازی‌های با فناوری پیشرفته که در این سن طراحی شده‌اند، هر زمان که کودک دکمه‌ای را فشار می‌دهد، یک حرف، شکل یا عدد نام‌گذاری می‌کنند.

در این سن، کودک شما هنوز برای یادگیری حروف الفبای خود بسیار کوچک است، اما از تعامل با چنین اسباب بازی ها و قرار گرفتن در معرض زبان لذت خواهد برد.